Mijn OV-chipkaart met U-OV abonnement is kwijt of kapot. Wat moet ik doen?
Wat vervelend dat je jouw OV-chipkaart met abonnement niet kan gebruiken, omdat deze kwijt of kapot is. We helpen je graag weer op weg!
Wat moet je doen?
- Blokkeer je oude kaart en vraag een vervangende OV-chipkaart aan via https://www.ov-chipkaart.nl/ of neem telefonisch contact op via 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). Het is erg belangrijk dat je kiest voor een 'vervangende OV-chipkaart' en niet een nieuwe OV-chipkaart. Bij het aanvragen van een vervangende OV-chipkaart worden namelijk je reisproducten overgezet op je vervangende kaart. Bij een nieuwe OV-chipkaart gebeurt dit niet.
- Neem contact op met de klantenservice van U-OV via chat, webformulier of telefoon. We bespreken graag met jou de opties om zo snel mogelijk weer te kunnen reizen.
Staat er een studentenreisproduct op jouw kapotte/verloren OV-chipkaart? Kijk dan voor meer informatie op https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/vervangen/
Liever direct contact?
Wil je liever een medewerker spreken? Dat kan! Bel of chat met een medewerker of vul ons contactformulier in.
Contactformulier
Bereikbaarheid

ma t/m vrij 06:00 - 23:00

za - zo 09:00 - 17:00
Zuid-Holland Noord
Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem
Utrecht (U-OV)
Groningen-Drenthe
Qbuzz Hoofdkantoor
*Voor deze informatienummers betaal je de gebruikelijke belkosten.
Chat met ons
We reageren vrijwel direct tijdens openingstijden!