Op woensdag 21 mei is de Qbuzz corporate website tussen 11:00 en 12:00 slechter bereikbaar door een update. De update duurt maximaal 20 minuten. Excuses voor eventuele ongemak!

Op woensdag 21 mei is de Qbuzz corporate website tussen 11:00 en 12:00 slechter bereikbaar door een update. De update duurt maximaal 20 minuten. Excuses voor eventuele ongemak!

Op woensdag 21 mei is de Qbuzz corporate website tussen 11:00 en 12:00 slechter bereikbaar door een update. De update duurt maximaal 20 minuten. Excuses voor eventuele ongemak!

Op woensdag 21 mei is de Qbuzz corporate website tussen 11:00 en 12:00 slechter bereikbaar door een update. De update duurt maximaal 20 minuten. Excuses voor eventuele ongemak!

Op woensdag 21 mei is de Qbuzz corporate website tussen 11:00 en 12:00 slechter bereikbaar door een update. De update duurt maximaal 20 minuten. Excuses voor eventuele ongemak!

Op woensdag 21 mei is de Qbuzz corporate website tussen 11:00 en 12:00 slechter bereikbaar door een update. De update duurt maximaal 20 minuten. Excuses voor eventuele ongemak!

Naar hoofdcontent

Hoe maakt U-OV reizen toegankelijker voor mensen met een visuele beperking?

Omroepsysteem

In al onze bussen en trams hebben wij een automatisch omroepsysteem. Dit betekent dat voor iedere halte de haltenaam wordt omgeroepen. Zo weet je precies wanneer de bus jouw halte nadert. Als je bij de chauffeur aangeeft waar je eruit wilt, kan hij of zij even een extra seintje geven als de halte is bereikt.

 

Het Sentire product

Sentire is een OV-chipkaart reisproduct dat speciaal ontwikkeld is voor mensen met een visuele beperking. Klanten met een Sentire-product op hun kaart reizen gewoon op saldo, maar bij het instappen wordt een lager borgbedrag gerekend (€1,20 in plaats van €4). Hiermee verkleint Sentire de negatieve gevolgen als er iets misgaat bij het uitchecken. Het Sentire-product geeft het verlaagde instaptarief in bus, tram, metro en OV over het water in heel Nederland. Meer over Sentire lees je op ov-chipkaart.nl.