Naar hoofdcontent

Kan ik geld terugvragen bij een vertraging met de trein?

Wanneer een bus of R-net trein (MerwedeLingelijn) uitvalt of grote vertraging oploopt, kun je daarvoor een restitutie indienen bij Qbuzz.

In geval van een vertraging vanaf 30 minuten of meer heb je recht op restitutie van een gedeelte van de betaalde ritprijs of een evenredig deel van de prijs van je abonnement. Per kaartsoort en abonnement wordt de restitutie berekend aan de hand van de duur van de vertraging. Bij een vertraging vanaf 30 minuten of meer ontvang je 50% van je ritprijs terug.

Je kunt je geld terugvragen door het restitutieformulier in te vullen.  Wij storten dan het betaalde bedrag terug op je bankrekening. Vergoedingen worden niet uitbetaald wanneer…

  • een langere reistijd vooraf al was aangekondigd. 
  • een andere vervoerder dan Qbuzz de vertraging heeft veroorzaakt. 
  • je vergeten bent in- of uit te checken met je OV-chipkaart.
  • de aanvraag 3 maanden of langer na reisdatum is ingediend. 
  • er sprake was van een bijzonder geval van overmacht, zoals een landelijke stroomstoring. 

Liever direct contact?

Wil je liever een medewerker spreken? Dat kan! Bel of chat met een medewerker of vul ons contactformulier in.

Contactformulier

Bereikbaarheid

  • Check inside a circle.

    ma t/m vrij 06:00 - 23:00

  • Check inside a circle.

    za - zo 09:00 - 17:00

  • *Voor deze informatienummers betaal je de gebruikelijke belkosten.

    Chat met ons

    We reageren vrijwel direct tijdens openingstijden!